Rémálom munkahely

Pár évvel ezelőtt, mielőtt rátaláltam volna jelenlegi munkahelyemre, jelentkeztem egy érdekesnek tűnő állásra. November közepén mentem a meghallgatásra. Először még jónak is tűnt, komoly helynek, ahol értékelik a szorgalmat, a lelkiismeretességet. Aztán szépen lassan kiderültek a dolgok. December elsejétől kellett volna belépni, de mikor arra került volna a sor, a nő közölte, hogy jöjjek, de egyelőre csak feketén, mert még nem tud felvenni, majd 15-től. Igaz addig nem töltöttem ki a munkaidőt, csak pár órát voltam, per nap, ami elég is volt. December 15-ből, január 1-je lett, majd január 10, de amikor ide jutottunk már gyűlöltem is a helyet. Hogy miért is? Jöjjenek az "ideális" munkahely ismérvei:

1. A munkaidő 9-18, de csak 8 órára bejelentett, de már hamarabb ott kell lenni és kicsit tovább maradni. Azt gondolná az ember van egy órás ebdészünet, de nincs. Mikro viszont van, melegítsd meg a kajádat, van rá 10 perced megenni.

2. Cafeteria, utazástámogatás semmi, old meg magad. DE! Megtiltotta a nő, hogy bringával járjak, mert ő aztán kirúg, ha én megsérülök és emiatt nem tudok majd dolgozni!

3. Ülő munka révén, egy kis szünet, felállni, megtornáztatni a nyakat, végtagokat, kizárt. Minek az, ez nem fér bele.

4. Kamerával megfigyelve minden alkalmazott, ez a gépére irányítva, és a főnök lesi őket a monitoron.

5. Tilos telefonálni a saját mobilon, tilos felvenni is a saját mobilt! Smst max titokban írhatsz, hívni is csak az asztal alá lebukva, vagy ha külön engedélyt kérsz, hogy felhívd mondjuk a férjedet. Méghogy a céges vonalról.....áááá

6. Minden kimenő emailt, rejtett másolatban a főnöknek elküldeni, és minden emailt az ő nevében kell aláírni, ami a külső partnernek megy. Nem tudhatják meg a nevedet!

7. A főnök láncdohányos, pöfékel az arcodba. Nemdohányzóként majd megfulladsz, kinyitod az ablakot, de megfagysz a hidegben. Látványosan köhögsz, jelzed, hogy nem bírod a cigifüstőt, de tesz rá. Sőt megjegyzi, hogy egyszer egy alkalmazott füstölőt hozott be (Vajon miért? Hogy elnyomja a cigit.), azt mondta rá, hogy borzalmasan büdös, az meg lett tiltva. De a cigi az nem? Ráadásul már élt a törvény, hogy tilos dohányozni.

8. Papolás a tisztességről, de közben minimálbérre jelent csak be, és feketén is csak 100 ezret kínál egy diplomásnak. Fizetős parkolásért az iroda előtt, ő nem fizet, tele a szélvédője mikuláscsomaggal, luxusautó megjegyzem, de megy a csomag a kukába, ez nem érdekes. Őt mindenki meg akarja lopni, károsítani. De a gerenda a szemében nem szúrja őt.

A könyvelő felajánlotta, ha bármilyen kérdésem lenne, akkor keressem nyugodtan. Volt is, ezért kerestem. Kijelentkeztem a munkaügyi központból, épp indultam volna még egy utolsó igazolást beszerezni, időpontom volt a hivatalba, amikor volt egy olyan érzésem, hogy nézzem meg a mailjeimet. Kora reggel olvastam el, hogy leendő főnököm milyen alpári bunkó stílusban aláz le engem, hogy milyen jogon érdeklődöm én bármiről is a könyvelőtől (saját bejelentésemet érintő kérdés volt, és segítség a hivatali ügyintézéshez), és ha máskor is megtudja, hogy én inzézkedem, akkor megnézhetem magam. Na ekkor olyan ideges lettem, hogy elkezdtem remegni, és ott, akkor reggel 6-kor eldönöttem, hogy munkaszerződés ide, vagy oda betelt a pohár és én ehhez az emberhez nem megyek dolgozni. Ez az utolsó volt a listán felüli okokon kívül, ami már kiverte a biztosítékot.

Óvakodjon az ember az ilyen kizsákmányoló, szemét cégektől. Nekem ez volt az abszolút csúcs, a negatív példa, a legalja. Megőrültem volna, ha itt kellett volna dolgoznom. Azóta is ez a hely élen jár a negatív példákban.